Domeny dla firm
Propozycje domen internetowych dla firm, korporacji i biznesu z różnych branż. B2B i B2C. Handel, produkcja, pośrednictwo i inne.
Dobra strona firmowa może pomóc Ci w rozwoju biznesu. A jednym z jej najważniejszych elementów jest… odpowiednia domena. Przy wyborze adresu dla strony firmowej istotna jest nie tylko nazwa, ale także rozszerzenie.
Rozszerzenia domen – to tzw. końcówki. To element, który znajduje się po nazwie w adresie strony internetowej – np. .pl lub .com. Jednak dobrze jest mieć świadomość, że katalog tego typu rozszerzeń jest znacznie szerszy.
Nie tylko .pl i .com
Jaka domena przychodzi jako pierwsza na myśl, gdy zastanawiasz się nad zakupem adresu dla swojej strony? W Polsce zdecydowana większość osób wskaże na typ krajowy domeny – .pl.
A jak zaznaczyć, że firma działa na arenie międzynarodowej? Do głowy nasuwa się przede wszystkim rozszerzenie .com – czyli skrót od angielskie słowa “company” oznaczającego firmę.
Gdy firma działa przede wszystkim na rynku europejskim – bezpiecznym, a przy tym uniwersalnym rozwiązaniem może być końcówka domeny .eu.
Domeny funkcjonalne lub lokalne?
Wybierając domeny możesz skorzystać z szerokiego katalogu polskich rozszerzeń globalnych lub funkcjonalnych. Choć to domeny drugiego szczebla – czyli dłuższe – to jednak mogą być ciekawym rozwiązaniem dla firm, które chcą zaakcentować czy to swój obszar działania – czy swój zakres usług.
W przypadku domen regionalnych możesz zdecydować się np. na:
- .cieszyn.pl – jeżeli Twoja firma działa lokalnie w Cieszynie i okolicach;
- .malopolska.pl – gdy Twoja firma świadczy usługi, którymi zainteresowani mogą być w szczególności mieszkańcy tego regionu;
- .waw.pl – gdy chcesz zaakcentować, że firma ma siedzibę w Warszawie.
Oczywiście miej świadomość, że lista rozszerzeń lokalnych jest znacznie szersza.
Natomiast domeny funkcjonalne dla firm to np.:
- .agro.pl – jeżeli Twoja firma działa w branży rolniczej;
- .auto.pl – to dobra propozycja dla komisów czy salonów samochodowych;
- .biz.pl – to uniwersalna końcówka dla biznesów z Polski;
- .com.pl – dzięki temu rozszerzeniu zaaakcentujesz, że firma jest z Polski;
- .net.pl – to świetne rozwiązanie np. dla dostawców Internetu;
- .nieruchomosci.pl – jeżeli prowadzisz agencję nieruchomości;
- .pc.pl – to dobra propozycja dla firm świadczących usługi w branży komputerowej;
- .realestate.pl – to kolejna końcówka kojarzona z branżą nieruchomości;
- .targi.pl – to rozszerzenie sprawdzi się dla firm działających w branży wystawienniczej;
- .tourism.pl – to jedna z wielu dobrych końcówek dla branży turystycznej;
- .travel.pl – podobnie jak wyżej, jest to końcówka doskonała dla przewodników czy biur podróży;
- .turystyka.pl – to także typ, z którego mogą korzystać firmy z branży turystycznej.
Nowe domeny dla nowoczesnych firm
Jednak czy w przypadku firm należy ograniczać się wyłącznie do tych 3 typów domen? Oczywiście, że nie. Katalog końcówek jest zdecydowanie szerszy – możesz wybierać także z wielu innych rozszerzeń.
Firma, która chce zaakcentować nowoczesny charakter i wyróżnić się poprzez unikatową domenę, może skorzystać z rozszerzeń domen nTLD. Przykłady takich nowych rozszerzeń to:
- .agency – świetne rozwiązanie np. dla agencji marketingowych;
- .app – ciekawa końcówka dla firm z branży IT, które zajmują się np. dostarczaniem aplikacji;
- .associates – ciekawe rozwiązanie dla spółek, szczególnie takich o międzynarodowej proweniencji;
- .best – dla firm, które chcą pokazać, że są najlepsze w swojej branży;
- .broker – dla rozmaitych brokerów – ubezpieczeniowych, finansowych czy nawet kurierskich;
- .build – dla deweloperów i firm z branży budowlanej;
- .builders – rozszerzenie atrakcyjne zarówno dla deweloperów, jak i firm budowlanych i remontowych;
- .business – to uniwersalne rozszerzenie, które świetnie współgra z niemal każdą nazwą firmy
- .careers – ciekawa końcówka dla firm działających w branży HR;
- .company – to również uniwersalne rozszerzenie, które pasuje do wielu nazw przedsiębiorstw;
- .direct – gdy chcesz zaakcentować, że Twoja firma zmierza bezpośrednio do celu;
- .enterprises – to końcówka, która będzie idealna dla przedsiębiorstw działających na arenie międzynarodowej;
- .expert – pokaż, że Twoja firma to ekspert w swojej branży;
- .global – świat to dla Twojej firmy globalna wioska? Takie rozszerzenie zaakcentuje międzynarodowy charakter Twojego biznesu;
- .gmbh – to przydatne rozwiązanie dla firm zarejestrowanych np. w Niemczech czy Austrii. Skrót ten odnosi się do spółki z ograniczoną odpowiedzialnością;
- .holdings – gdy Twoja firma to podmiot składający się z wielu firm, taka końcówka może dodać “korporacyjnego” charakteru witrynie;
- .international – to kolejne rozszerzenie pasujące do firm działających na arenie międzynarodowej;
- .limited – to rozszerzenie idealne dla firm działających np. w Anglii. Firma LTD to forma zbliżona do polskiej spółki z ograniczoną odpowiedzialnością;
- .solutions – Twoja firma skupia się na dostarczaniu rozwiązań ułatwiających życie klienta? Taka końcówka może to wyeksponować;
- .systems – to świetna końcówka dla firm, które dostarczają np. oprogramowanie, usługi telekomunikacyjne, systemy oświetleń i inne kompleksowe rozwiązania.
To oczywiście tylko wybrane rozszerzenia, z których możesz korzystać podczas rejestrowania domeny. Zauważ, że każde z nich może dodać estymy dla Twojej firmy lub zaakcentować np. jej międzynarodowy charakter.
Zobacz: domeny w pozostałych branżach
- Domeny dla branży rozrywkowej
- Domeny dla tematów związanych ze zdrowiem (BIO, EKO, FIT)
- Domeny dla firm
- Domeny dla fotografów i grafików
- Domeny dla lekarzy, przychodni, szpitali i branży ochrony zdrowia
- Domeny dla prawników
- Domeny dla programistów
- Domeny dla restauracji, cateringów, barów i pubów
- Domeny dla siłowni, fitness i klubów sportowych
- Domeny dla sklepu internetowego
- Domeny dla stron dla dorosłych
- Domeny dla stron osobistych, wizytówek i CV
- Domeny dla szkół, firm szkoleniowych i branży edukacyjnej
- Domeny dla usług internetowych i branży IT