Domeny dla sklepu internetowego
Propozycje domen internetowych dla sklepów internetowych i branży e-commerce. Rozszerzenia domen .store, .sklep.pl, .shop.pl i inne.
Gdy zastanawiasz się nad wyborem domeny dla konkretnej strony czy projektu, przeważnie myślisz o tym, jaką nazwę wybrać. Jednak rozszerzenie jest równie istotne. Jaki typ domeny wybrać dla sklepu internetowego?
Sklep internetowy musi mieć chwytliwą nazwę, a jednocześnie dobrze, aby nawiązywała ona do branży, w jakiej prowadzona jest sprzedaż. Bez wątpienia domena generyczna jest do tego doskonałym rozwiązaniem. Gdy już wymyślisz, jaka nazwa będzie dla Ciebie najlepsza – zwróć uwagę także na wybrany typ, czyli rozszerzenie.
Domena polska lub globalna – wybór oczywisty
Gdy mowa o rozszerzeniach domen, do głowy przychodzi przede wszystkim końcówka .pl lub .com. To prawda – takie nazwy idealnie pasują do niemal każdej nazwy.
- Wybierz domenę .pl, jeżeli prowadzisz sprzedaż wyłącznie na terenie Polski.
- Gdy masz aspiracje międzynarodowe postaw na końcówkę domeny .com.
- Możesz zdecydować się także na końcówkę domeny .eu – jeżeli sklep ma prowadzić sprzedaż przede wszystkim do krajów Unii Europejskiej.
A może domena funkcjonalna?
Nieco mniej oczywistym rozwiązaniem – a jednocześnie mogącym być strzałem w dziesiątkę dla sklepu internetowego – jest skorzystanie z rozszerzeń drugiego poziomu. Domeny funkcjonalne utrzymywane przez NASK, które sprawdzą się w e-commerce to np.:
- .sklep.pl – taka końcówka pokazuje, że dana strona to sklep internetowy;
- .shop.pl – dzięki takiej końcówce także od razu widać, że strona prowadzi sprzedaż internetową;
- .com.pl – to dość uniwersalny typ, który jasno wskazuje, że sklep należy do polskiej firmy;
- .gsm.pl – jeżeli w ofercie sklepu znajdują się telefony komórkowe lub akcesoria, taka końcówka jasno na to wskazuje;
- .pc.pl – to dobre rozwiązanie dla sklepów, które w asortymencie mają sprzęt komputerowy.
Atrakcyjna domena nTLD
Jednak rynek domen jest znacznie szerszy – możesz wybierać także z wielu innych rozszerzeń, które będą idealnie pasować do Twojego projektu, bloga czy strony.
W przypadku sklepów internetowych możesz postawić np. na końcówkę:
- .auction – jeżeli Twoja sprzedaż wykorzystuje model licytacji, takie rozszerzenie od razu na to wskazuje;
- .bargains – gdy Twój sklep to kopalnia okazji, takie rozszerzenie może to zaakcentować;
- .best – Twój sklep jest najlepszy? Taki typ od razu na to wskazuje;
- .bike – trudno wyobrazić sobie lepsze rozszerzenie dla sklepu sprzedającego rowery;
- .blackfriday – zastanawiasz się nad stworzeniem dedykowanego landing page dla swoich oferty na Black Friday? Trudno o lepszą końcówkę;
- .boutique – sprzedajesz produkty luksusowe? Być może lepiej, by w nazwie zamiast sklepu pojawił się właśnie butik;
- .center – tworzysz centrum płytek ceramicznych, książek a może herbat? Takie rozszerzenie pozwoli Ci na stworzenie adresu, który zapada w pamięć;
- .cheap – w Twoim sklepie klienci mogą liczyć na najniższe ceny? Taka końcówka może to wyeksponować;
- .clothing – ciekawe rozszerzenie dla sklepów z branży odzieżowej;
- .coffee – sprzedajesz kawę przez Internet? Taki typ może okazać się strzałem w dziesiątkę;
- .computer – idealna końcówka dla sklepów sprzedających komputery, części lub akcesoria;
- .cool – ciekawy pomysł na końcówkę dla sklepu, który chce zaakcentować life-style’owy klimat;
- .deals – jeżeli sprzedajesz same okazje, możesz to zaakcentować poprzez tego typu rozszerzenie;
- .gifts – w Twoim sklepie każdy znajdzie pomysł na prezent dla bliskich? Takie rozszerzenie jasno na to wskazuje;
- .luxury – dobra końcówka dla sklepu z dobrami luksusowymi;
- .market – rozszerzenie np. dla e-sklepu z bogatą i zróżnicowaną ofertą;
- .online – dość uniwersalna końcówka dla e-sklepu i innych stron internetowych;
- .sale – w Twoim e-sklepie często organizowane są wyprzedaże? Taka końcówka od razu to akcentuje;
- .salon – zamiast e-sklepu otwórz e-salon. Tu i tu chodzi o sprzedaż internetową, jednak takie rozszerzenie wskazuje na bardziej prestiżowy charakter Twojej strony;
- .shoes– idealna końcówka dla internetowego sklepu z butami;
- .shop – rozszerzenie stworzone dla sklepów internetowych. W połączeniu z chwytliwą nazwą, taka końcówka może wpadać w ucho;
- .shopping – podobnie jak *.shop, jest to wygodne rozszerzenie dla sprzedaży internetowej;
- .store – to kolejne rozszerzenie wręcz stworzone do sklepów internetowych;
- .xyz – uniwersalne, ale łatwe do zapamiętanie rozszerzenie. Pasuje do nowoczesnych, krótkich nazw.
Jak widzisz – masz bardzo szeroki wybór rozszerzeń, które nadają się dla sklepów internetowych. Pamiętaj – że o sukcesie domeny w dużej mierze przesądza chwytliwość oraz odpowiednie dopasowanie do treści strony.
Zobacz: domeny w pozostałych branżach
- Domeny dla branży rozrywkowej
- Domeny dla tematów związanych ze zdrowiem (BIO, EKO, FIT)
- Domeny dla firm
- Domeny dla fotografów i grafików
- Domeny dla lekarzy, przychodni, szpitali i branży ochrony zdrowia
- Domeny dla prawników
- Domeny dla programistów
- Domeny dla restauracji, cateringów, barów i pubów
- Domeny dla siłowni, fitness i klubów sportowych
- Domeny dla sklepu internetowego
- Domeny dla stron dla dorosłych
- Domeny dla stron osobistych, wizytówek i CV
- Domeny dla szkół, firm szkoleniowych i branży edukacyjnej
- Domeny dla usług internetowych i branży IT