Domeny dla stron osobistych, wizytówek i CV
Propozycje domen internetowych dla stron osobistych, wizytówek, portfolio i wirtualnych CV. .id, .me, .bio i inne.
Budując markę osobistą, potrzebujesz strony, która będzie w pewnym sensie Twoją wizytówką. Taka witryna powinna od razu wskazywać, że jest to strona poświęcona przede wszystkim Tobie. Może w tym pomóc domena z odpowiednią końcówką.
Aby budować markę osobistą potrzebna jest nie tylko obecność w mediach społecznościowych, ale także dobrze przygotowana strona internetowa, gromadząca informacje na Twój temat. Bardzo istotne, aby strona miała własną domenę – która będzie nawiązywać np. do Twojego imienia i nazwiska. Jednak jakie rozszerzenie będzie dobrze współgrać z taką nazwą?
Domeny dla stron osobistych, wizytówek i CV online
Rejestrując domenę możesz wybierać z szerokiego katalogu końcówek domen. Mogą to być zarówno rozszerzenia domen krajowe, jak i domeny globalne.
W przypadku stron osobistych najbezpieczniejszym rozwiązaniem jest domena krajowa. Końcówka .pl po Twoim imieniu i nazwisku wygląda estetycznie i profesjonalnie. Jednak – takie rozwiązanie sprawdzi się przede wszystkim wtedy, gdy strona jest przeznaczona dla odbiorcy z Polski.
Możesz także zdecydować się na domenę drugiego szczeblu. Strona osobista z końcówką .priv.pl może wyglądać naprawdę atrakcyjnie.
Gdy natomiast strona ma trafiać do odbiorców z wielu krajów, znacznie lepszym rozwiązaniem może okazać się jedno z rozszerzeń o międzynarodowym potencjale. W takiej sytuacji warto zastanowić się nad użyciem końcówki .com lub domeny .eu.
Pamiętaj, że w domenie nie chodzi tylko o stronę, ale także o pocztę elektroniczną. Mając wykupioną domenę osobistą możesz założyć e-maile dla całej rodziny w domenie kowalski.pl – np. [email protected], [email protected] itd. Więcej: E-mail we własnej domenie
Nazwisko w końcówce domeny
Wybierając domenę dla strony osobistej, niekiedy końcówka może być potraktowana jako np. element nazwiska. W jaki sposób?
Jeżeli zdecydujesz się na końcówkę
- .cz (domenę Czeską) – Twoja strona może znajdować się pod adresem np. Jaworowi.cz, Bogdanowi.cz czy Pala.cz;
- .ski (domena nTLD) – choć kojarzona z tematyką narciarską, to może doskonale wyglądać w adresie Kowal.ski czy Malinow.ski;
- .us (domena USA) – może świetnie wyglądać np. w adresie Adam.us.
A jeżeli dany adres jest już zajęty, możesz zdecydować się na umieszczenie nie tylko nazwiska ale także imienia w adresie strony (np. jankowal.ski).
Nowe rozszerzenia dla wizytówek i życiorysów
W przypadku tworzenia strony-wizytówki, możesz jednak skorzystać także z innych, nieco bardziej oryginalnych rozszerzeń. Mowa o nowych domenach typu nTLD. Dzięki nim, możesz kreatywnie podejść do zaprezentowania CV czy pokazania swojej oferty. Takie rozszerzenia to np.:
- .best – gdy chcesz wyeksponować swoje najważniejsze atuty, a przy tym możesz sobie pozwolić na nieco swobodniejszy ton;
- .bio – końcówka ta może kojarzyć się z biografią, w związku z czym naturalnie pasuje do strony osobistej;
- .exposed – w ten sposób możesz pokazać, że cała uwaga strony skupia się na Tobie. W potocznym rozumieniu określenie “exposed” oznacza mniej więcej “w centrum uwagi”;
- .id – czyli skrót od Identity (tożsamości), ale w potocznym rozumieniu odnosi się do czegoś na kształt dowodu osobistego – czyli dokumentu, pozwalającego na zweryfikowanie tożsamości osoby;
- .me – „me”, czyli „ja”. W ten sposób pokazujesz, że strona jest wyłącznie o Tobie;
- .moi – podobnie jak w przypadku poprzedniego rozszerzenia, także i tutaj pokazujesz, że strona będzie dotyczyć Twojej osoby;
- .page – to uniwersalna końcówka, która jednak może się doskonale prezentować w połączeniu z imieniem i nazwiskiem;
- .pro – końcówka świadczy o profesjonalnym charakterze witryny. Może to odnosić się także do tego, że na stronie skupiasz się przede wszystkim na kwestiach związanych z Twoją profesjonalna karierą.
Widzisz, że istnieje wiele sposobów na zaznaczenie, że dana strona internetowa to Twoja strona-wizytówka. Dobrze dobrane rozszerzenie może sprawić, że już sam adres takiej witryny będzie przyciągać uwagę.
Zobacz: domeny w pozostałych branżach
- Domeny dla branży rozrywkowej
- Domeny dla tematów związanych ze zdrowiem (BIO, EKO, FIT)
- Domeny dla firm
- Domeny dla fotografów i grafików
- Domeny dla lekarzy, przychodni, szpitali i branży ochrony zdrowia
- Domeny dla prawników
- Domeny dla programistów
- Domeny dla restauracji, cateringów, barów i pubów
- Domeny dla siłowni, fitness i klubów sportowych
- Domeny dla sklepu internetowego
- Domeny dla stron dla dorosłych
- Domeny dla stron osobistych, wizytówek i CV
- Domeny dla szkół, firm szkoleniowych i branży edukacyjnej
- Domeny dla usług internetowych i branży IT